nazad
Na osnovu člana 19
stav 1. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine (''Službene novine
Federacije BiH'', br. 1/94, 8/95 i 19/03), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine
donosi
U R E D B U
O POSTUPKU NABAVKE ROBE,
VRŠENJU USLUGA
I USTUPANJU RADOVA
I – OPĆE ODREDBE
Član 1.
Ovom uredbom propisuju se pravila, uslovi i način postupanja federalnih
organa uprave, federalnih ustanova i drugih federalnih institucija vlasti
u postupku nabavke roba, vršenju usluga i ustupanju radova na teritoriji
Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Federacija), koji koriste
sredstva javnih prihoda, te pravnih lica koja vrše javna ovlaštenja.
Ovu uredbu primjenjuju i organi uprave kantona,
kao i druga tijela kantonalne vlasti, gradske i općinske službe za upravu,
koji koriste sredstva javnih prihoda.
Izuzetno, odredbe ove uredbe se primjenjuju
i u slučaju kada se vrši izbor najpovoljnijeg ponudioca za korištenje
carinskih terminala na području Federacije za potrebe Carinske uprave
Federacije Bosne i Hercegovine koji ne koriste sredstva javnih prihoda,
nego se korištenje vrši na temelju ugovora kojim se preciziraju prava
i obaveze ugovornih strana.
Organi vlasti iz st. 1. i 2. ovog člana,
odnosno pravna lica sa državnim kapitalom u visini od 50% ukupnog kapitala
i više dužna su primjenjivati ovu uredbu u slučaju kada u postupku nabavke
robe, vršenju usluga i ustupanju radova koriste vlastita sredstva.
Ovu uredbu primjenjuju i pravna lica, neovisno
od visine učešća državnog kapitala ako obavljaju djelatnost pružanja javnih
usluga na osnovu javnih ovlaštenja.
Član 2.
Ova uredba se ne primjenjuje na slijedeće nabavke roba, usluga i radova,
domaćih proizvođača i izvođača:
1. naoružanja, vojne opreme i specijalne
opreme koje su određene posebnim propisom kao povjerljive robe;
2. lijekova koji se nabavljaju iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja;
3. roba posebne namjene u kazneno-popravnim domovima koja nije obuhvaćena
članom 5. ove uredbe, a određena posebnim propisom;
4. roba s naznakom vojne ili službene tajne;
5. ostale robe, usluge i radove koje posebnim aktom utvrdi Vlada Federacije
Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Vlada Federacije), zbog posebnog
interesa, okolnosti ili namjene, u određenom prijelaznom periodu kao izuzeće
od primjene ove uredbe, odnosno utvrdi da se radi o iznimnoj nabavci roba,
vršenju usluga i izvođenju radova zbog ujednačenosti ili prikladnosti
s postojećom opremom, tehnologijom, uslugama ili ukoliko određeni ponudilac
ima zaštićeno pravo na robu, usluge ili radove, a koje posebnim aktom
iznimno uredi Vlada Federacije;
6. obavljanja hitnih radova na uklanjanju šteta od elementarnih i drugih
prirodnih nepogoda.
Za robe posebne namjene iz stava 1. alineja
od 1. do 5. ovog člana resorna ministarstva utvrđuju listu kojom se taksativno
i precizno navode vrste roba, usluga i radova posebne namjene, interesa
i okolnosti.
Pravna lica iz člana 1. st. 4. i 5. ove uredbe
ne primjenjuju ovu uredbu za vršenje nabavke pitke vode, električne energije,
plina, pružanje usluga redovnog održavanja vodovodne i kanalizacione mreže,
pružanja poštanskih i telekomunikacijskih usluga i usluga javnog prometa,
odnosno za obavljanje i drugih javnih poslova iz domena redovne djelatnosti
pravnog lica iz člana 1. st. 4. i 5. ove uredbe koja su i osnovana za
obavljanje djelatnosti od javnog interesa na osnovu posebnih ovlaštenja.
Izuzetno ova uredba se ne primjenjuje na
robe manje pojedinačne vrijednosti koje naručilac po vrsti i vrijednosti
definiše internim aktom, s tim što ukupna vrijednost tih nabavki na polugodišnjem
nivou ne može prelaziti iznos od 5.000 KM, za organa vlasti iz člana 1.
st. 1. i 2. ove uredbe, odnosno iznos od 25.000 KM za subjekte iz člana
1. st. 4. i 5. ove uredbe.
II – ZNAČENJE POJEDINIH POJMOVA I RIJEČI
Član 3.
Izrazi koji se koriste u ovoj uredbi imaju slijedeće značenje:
1) ''roba'' označava predmete i stvari svih
vrsta i opisa namijenjenih tržištu i
podobnih za tržište uključujući sirovine, poluproizvode i gotove proizvode
i s njima povezane usluge ukoliko njihova vrijednost ne prelazi vrijednost
same robe;
2) ''nabavka'' označava nabavku roba, vršenje usluga i ustupanje radova
na različite načine uključujući kupovinu. zakup, zamjenu, lizing ili bez
obaveze na kupovinu, a kojima se naručiocu omogućava korištenje roba,
usluga i radova;
3) ''radovi'' označavaju radove na građevinskim objektima, ugrađivanje
uređaja, postrojenja i opreme na novim i postojećim objektima ili njihovim
dijelovima;
4) ''građevinski objekti'' obuhvataju: zgrade, brane, mostove, tunele,
vodovode, kanalizacije, ceste, željezničke pruge i ostale građevinske
objekte koji predstavljaju zaokruženu funkcionalnu cjelinu;
5) ''naručilac'' je lice koje naručuje nabavku robe, pružanje usluga i
izvođenje radova, što je predmet ugovora koji sklapa sa ponudiocem;
6) ''proizvođač'' je pravno i fizičko lice koje proizvodi robe i usluge
na području Federacije BiH;
7) ''ponudilac'' je pravno i fizičko lice rezident ili nerezident Federacije
koje učestvuje u nadmetanju za javnu nabavku (roba, vršenje usluga i ustupanja
radova);
8) ''usluge'' označavaju pružanje raznih stručnih usluga i prijenos znanja
iz oblasti ekonomskih, tehničko-tehnoloških i pravnih poslova koje pružaju
eksperti ili grupa eksperata kao npr. izrada programa, projektovanje,
računovodstveni, finansijski, pravni poslovi, provjera i ispitivanje kvalitete
određenih roba i radova, nadzor i davanje stručnih savjeta, edukacija
i obrazovanje, vršenje usluga trgovačke i ugostiteljske djelatnosti i
sl.;
9) ''najpovoljnija ponuda'' je prihvatljiva ponuda sposobnog ponudioca
koja u potpunosti zadovoljava vrstu, svojstvo i kvalitet usluga ili radova
traženih u dokumentaciji za nadmetanje, i ima najprihvatljiviju cijenu
i ostale dodatne kriterije izbora, navedene u dokumentaciji za nadmetanje;
10)''prihvatljiva ponuda'' je ponuda koja u potpunosti udovoljava svim
uslovima i zahtjevima definisanim u tenderskoj dokumentaciji i uslovima
nadmetanja;
11)''ugovor o nabavci'' je ugovor u pisanoj formi zaključen između
naručioca i ponudioca u postupku izbora najpovoljnije ponude i
ponudioca u skladu sa uslovima utvrđenim u javnom pozivu, tenderskoj
dokumentaciji i odredbama ove uredbe;
12) ''vrijednost nabavke'' označava iznos novčanih sredstava potrebnih
za
nabavku roba, vršenju usluga i ustupanju radova;
13) ''izvođač'' je lice odabrano kao najpovoljniji ponudilac i koje je
ugovorom preuzelo obavezu izvođenja radova koji su predmet ugovora;
14) ''gradilište'' je zemljišni prostor na kome se izvode radovi i koji
se koristi za izvođenje radova;
15) ''nepredviđeni radovi'' su oni radovi koji nisu obuhvaćeni ugovorom,
a koji su nužni u procesu okončanja neophodnih radova;
16) ''naknadni radovi'' označavaju radove koji nisu ugovoreni i nisu nužni
za ispunjenje ugovora, a izvode se po zahtjevu naručioca;
17) ''primjeren rok'' je rok u kojem se prema redovnom toku stvari mogu
izvršiti obaveze vezane za konkretan slučaj;
18) ''nadležno ministarstvo finansija'' označava Federalno ministarstvo
finansija - Federalno ministarstvo financija koje je nadležno za davanje
saglasnosti za ograničeno nadmetanje subjektima iz člana 1. stav 1. ove
uredbe i kantonalno ministarstvo finansija koje je nadležno za davanje
saglasnosti za ograničeno nadmetanje subjektima iz člana 1. stav 2. ove
uredbe;
19) ''nadležno resorno ministarstvo'' označava federalno ministarstvo
koje vrši ovlaštenja i obaveze vlasnika kapitala po osnovi državnog kapitala
po navedenim subjektima iz objavljenih lista privrednih društava uz član
2. Uredbe o vršenju ovlaštenja i obaveza organa Federacije Bosne i Hercegovine
u privrednim društvima po osnovu državnog kapitala (''Službene novine
Federacije BiH'', br. 8/00, 40/00, 43/00, 4/01, 5/01, 26/01, 35/01, 13/02,
14/02 i 68/02) odnosno kantonalno resorno ministarstvo prema pripadajućoj
odnosnoj oblasti prema kantonalnim propisima;
20) ''Federalno ministarstvo'' označava Federalno ministarstvo finansija
– Federalno ministarstvo financija;
21) ''javi prihodi'' predstavljaju sredstva prikupljena finansijskim instrumentima
a koja su namijenjena podmirenju potreba korisnika budžeta.
III – OPĆI USLOVI POSTUPKA NABAVKE
Član 4.
Lica iz člana 1. ove uredbe obavezna su da u postupku nabavke roba, vršenju
usluga i ustupanja radova primjenjuju odredbe ove uredbe prema vrijednostima
utvrđenim ovom uredbom.
Naručilac ne može dijeliti vrijednost nabavke
za tekuću godinu na pojedinačne nabavke manje vrijednosti u cilju izbjegavanja
primjene ove uredbe.
Nadmetanje po pozivu za robu, radove i usluge
može se provesti samo uz prethodno odobrenje nadležnog ministarstva finansija,
i to za nabavku roba i ustupanje radova, čija je vrijednost do 50.000
KM, odnosno nadmetanje po pozivu za usluge do 15.000 KM, izuzev subjekata
iz člana 17 ove uredbe.
Neposredna pogodba sa jednim ponudiocem provodi
se po prethodno pribavljenoj saglasnosti nadležnog ministarstva finansija,
za vrijednosti do 15.000 KM, izuzev obveznika iz člana 17. ove uredbe.
Član 5.
Postupak nabavke opreme, prehrambenih proizvoda, napitaka, sredstava za
čišćenje, goriva i kancelarijskog materijala, automobila, te usluga servisiranja
kompjuterske opreme i osiguranja imovine i lica obavlja Služba za zajedničke
poslove organa i tijela Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu:
Služba) na zahtjev federalnih organa i tijela.
Izabranom ponudiocu subjekti iz stava 1. ovog člana, u svoje ime i za
svoj računa, ispostavljaju pojedinačne narudžbe, pod uslovima i kriterijima
utvrđenim ugovorom, kojeg će zaključiti sa izabranim ponudiocem.
Korisnici iz stava 1. ovog člana dužni su da svoje potrebe za robama i
uslugama iz istog stava i člana pismeno dostave Službi najkasnije sedam
dana prije objavljivanja poziva za javno nadmetanje za odabir najpovoljnijeg
ponudioca.
Nabavku roba, vršenje usluga i ustupanje radova koji nisu navedeni u stavu
1. ovog člana, federalni organi i tijela iz člana 1. ove uredbe obavljaju
samostalno u skladu sa odredbama ove uredbe.
IV – METODE NABAVKE ROBA, VRŠENJE USLUGA
I USTUPANJU RADOVA
Član 6.
Nabavk roba, vršenje usluga i ustupanje radova naručilac provodi slijedećim
metodama:
1) Javnim nadmetanjem, koji je osnovni način
nabavke i otvoreni postupak objavljivanja poziva za nadmetanje u javnim
sredstvima informisanja za dostavljanje ponuda zainteresiranih ponudioca.
2) Prednadmetanjem, kada naručilac obaezno vrši prethodnu selekciju prijavljenih
ponudioca, a potom utvrđuje prihvatljive ponude kao podobne i kvalifikovane
u postupku odabira najpovoljnije ponude po objavljenom javnom pozivu.
U javnom pozivu se obavezno ističe kada odabir najpovoljnije ponude uključuje
i prednadmetanje.
3) Ograničenim nadmetanjem koje naručilac u skladu sa ovom uredbom i objektivnim
okolnostima nabavke obavlja na slijedeći način:
- nadmetanjem po pozivu ili
- neposrednom pogodbom.
Prednadmetanje
Član 7.
Prednadmetanje je poseban postupak za nabavku roba, vršenje usluga i ustupanje
radova većih vrijednosti, koji se obvaezno izvodi u cilju prethodnog poziva
svih zainteresovanih lica da dostave zahtjev za sudjelovanje u postupku
nabavke roba, vršenju usluga ili izvođenju radova.
Prednadmetanje se primjenjuje ukoliko se radi o nabavci roba, vršenju
usluga ili ustupanju radova čija vrijednost iznosi preko 1,000.000,00
KM.
Član 8.
U prvoj fazi nadmetanja naručilac objavljuje javni poziv za prednadmetanje
radi dostave zahtjeva za sudjelovanje u postupku nabavke roba, vršenju
usluga ili izvođenja radova veće vrijednosti.
U drugoj fazi naručilac priprema odgovarajuću dokumentaciju sa potrebnim
uslovima i upustvima koja se dostavljaju sposobnim i prihvatljivim ponudiocima,
zatim utvrđuje rok dostave prijave, a potom samo pozvani – sposobni i
prihvatljivi ponudioci dostavljaju prijavu ponude za nadmetanje.
Između prispjelih ponuda naručilac vrši odabir najpovoljnijeg ponudioca
za koga utvrdi da je u mogućnosti uspješno obaviti nabavku robe, izvršiti
usluge ili obaviti radove prema utvrđenim uslovima iz stava 2. ovog člana,
a prema odredbama ove uredbe.
OGRANIČENO NADMETANJE
Član 9.
Nadmetanje po pozivu za nabavku roba, vršenje usluga i ustupanje radova
provodi se tako da se neposredno pozovu određeni ponudioci da dostave
svoju ponudu.
Naručilac je obavezan pozvati najmanje tri ponudioca.
Naručilac će prije dostave pismenog poziva sa opisom traženog iz stava
2. ovog člana analizirati popis i uslove mogućih ponudioca, te procijeniti
troškove usluga koje su predmet nadmetanja.
Pismeni poziv sadrži kratak opis zadataka, način ocjenjivanja, vrijeme
predviđeno za podnošenje ponuda, rok vraćanja ponuda i zaključenja ugovora.
Uz pozivno pismo prilaže se i nacrt ugovora o nabavci.
Daljnji postupak odabira i prihvatanje najpovoljnijeg ponudioca obavlja
se prema odredbama ove uredbe.
Naručilac ne može dijeliti vrijednost nabavke na više pojedinačnih nabavki
manje vrijednosti do dozvoljenog limita u cilju izbjegavanja provođenja
postupka javnog nadmetanja.
Nadmetanje po pozivu za robe i radova
Član 10.
Nadležno ministarstvo finansija daje saglasnost da se izvrši nadmetanje
po pozivu za nabavku roba i ustupanju radova u roku od petnaest dana od
dana prijema zahtjeva naručioca, po ispunjenju jednog od slijedećih uslova
i to:
1) kada postoji ograničeni broj ponudioca
roba, radova i usluga;
2) kada je postupak javnog nadmetanja nemoguće provesti zbog nepredvidivih
poteškoća ili većih troškova naručioca, uz obavezu dostave pismenih dokaza
o tome, od strane naručioca.
Saglasnost se traži pismenim zahtjevom koji
sadrži razloge i obrazloženje za primjenu metode ograničenog nadmetanja,
uz predočenje dokaza o ispunjenju uslova iz stava 1. ovog člana.
Nadmetanje po pozivu za usluge
Član 11.
Nadležno ministarstvo finansija daje saglasnost da se izvrši nadmetanje
po pozivu za usluge u roku od petnaest dana od dana prijema zahtjeva naručioca
uz prethodno ispunjenje uslova iz člana 10. i stava 3. ovog člana.
Nadmetanje po pozivu za usluge provodi se tako što naručilac dostavlja
pismeni poziv s opisom traženih usluga najmanje trojici ponudioca.
Nadmetanje po pozivu provodi se ukoliko vrijednost usluga ne prelazi iznos
od 15.000,00 KM.
Uz pozivno pismo iz stava 2. ovog člana obavezno se prilažu upute i nacrt
ugovora o izvršenju odnosnih usluga.
Daljnji postupak odabira i prihvaćanja najpovoljnijeg ponudioca obavlja
se prema odredbama ove uredbe.
Neposredna pogodba
Član 12.
Neposredna pogodba provodi se tako da se naručilac neposredno dogovori
s jednim ponudiocem za nabavku roba, vršenja usluga ili radova u vrijednosti
do iznosa od 15.000,00 KM.
Naručilac će prije dostave pismenog poziva s opisom traženog iz stava
1. ovog člana analizirati popis i uvjete mogućih ponudioca, te procijeniti
troškove usluga koje su predmet nadmetanja.
Pismeni poziv sadrži kratak opis zadataka, način ocjenjivanja, vrijeme
predviđeno za podnošenje ponude i zaključenja ugovora.
Uz pozivno pismo prilaže se i nacrt ugovora o nabavci.
Naručilac ne može dijeliti vrijednost nabavke na više pojedinačnih nabavki
manje vrijednosti do dozvoljenog limita u cilju izbjegavanja provođenja
postupka javnog nadmetanja.
Član 13.
Naručilac se može odlučiti za nabavku roba, vršenje usluga ili izvođenje
radova koje će obaviti jedan ponudilac pod slijedećim uslovima:
1) kada robu, usluge ili radove može nabaviti
samo od određenog ponudioca, kada određeni ponudilac ima zaštićeno pravo
na tu robu, usluge ili radove, te kada ne postoji mogućnost prihvaćanja
druge slične robe, usluga ili radova;
2) kada nastane žurna potreba za robom, uslugama ili radovima, a pokretanje
postupka nadmetanja postane praktično neizvodljivo zbog hitnosti nabavke,
pod uslovom da naručilac nije mogao uticati na nepredviđene okolnosti
koje su uzrok hitne nabavke i uz obavezu pribavljanja dokaza;
3) kada se zbog sigurnosti ili iznimnih okolnosti, kao što su elementarne
nepogode većih razmjera, potrebe poštivanja prirodnih osobina robe (cvijeće
i sl.) ili drugih okolnosti nabavka roba, vršenja usluga ili ustupanje
radova mora vršiti od izabranog poznatog i sigurnog ponudioca, a druga
vrsta nabavke je praktično neostvariva zbog vremenskog ograničenja obavljanja
javnog poziva i prirode robe, usluga i radova;
4) kada je naručilac prinuđen nakon izvršene nabavke robe vršenja usluga
ili radova, nabaviti dodatne količine od prvobitnog ponudioca zbog prirodnih,
tehničkih ili tehnoloških osobina, odnosno kompatibilnosti sa nabavljenom
robom, opremom, tehnologijom ili uslugama jer čine cjelinu, uzimajući
u obzir mjeru u kojoj je ranija nabavka zadovoljila zahtjeve naručioca,
ograničenost količina potrebne nabavke u odnosu na raniju nabavku, prihvatljivost
cijene, prikladnost nadomjestka za tu robu, održavanje kontinuiteta snabdjevenosti
tržišta određenim robama, uslugama, radovima i slično.
Dodatak postojećem ugovoru u skladu tački 4. stava 1. ovog člana dozvoljen
je samo jednokratno i to najviše do 20% vrijednosti osnovnog ugovora,
a izuzetno bez ograničenja kada je potrebno dodatno ugovaranje radi završnih
radova, nabavke rezervnih dijelova za tekuće održavanje ili dopune postojeće
opreme kod istog dobavljača i to najduže šest mjeseci od izvršenja osnovnog
ugovora;
5) kada naručilac želi zaključiti ugovor s ponudiocem u cilju pokusnih
istraživanja, proučavanja ili razvoja i unapređenja, osim u slučaju kada
ugovor uključuje proizvodnju robe u količinama koje će utvrditi njihovu
tržišnu isplativost ili povrat sredstava utrošenih za istraživanje i razvoj.
Član 14.
Neposrednu pogodbu za nabavku roba, vršenje usluga i ustupanje radova
sa ponudiocem, naručilac može ugovarati tek nakon što se prethodno ispune
uslovi iz čl. 12. i 13. ove uredbe.
Neposredna pogodba iz stava 1. ovog člana vrši se po prethodnom dobivanju
saglasnosti nadležnog ministarstva finansija, uz obavezu dostave pismenih
dokaza od strane naručioca.
Član 15.
Saglasnost se dobiva na osnovu pismenog zahtjeva naručioca koji sadrži
razloge i obrazloženje za primjenu navedene metode ograničenog nadmetanja,
te dokaze o ispunjenju uslova iz čl. 4., 12. i 13. ove uredbe.
Nadležno ministarstvo finansija daje saglasnost najkasnije u roku od petnaest
dana od dana podnošenja zahtjeva naručioca.
U slučaju negativnog odgovora na zahtjev za saglasnost, naručilac je dužan
nabavku obaviti putem javnog nadmetanja.
Član 16.
Ukoliko naručilac u prethodno provedenom postupku javnog nadmetanja ili
nadmetanja po pozivu, ni u ponovljenom pokušaju nije uspio prikupiti najmanje
tri prihvatljive ponude, može zatražiti saglasnost za provođenje postupka
neposredne pogodbe. Ponovljeni pokušaj ne podrazumijeva ponovni postupak
kojeg je prvostepeni organ prema uputama drugostepenog organa ponovio
u cijelosti ili djelimično.
Neposredna pogodba iz stava 1. ovog člana ugovora se po prethodno pribavljenoj
saglasnosti od Vlade Federacije, zahtjevom upućenim direktno Vladi Federacije,
odnosno vladi kantona, putem nadležnog resornog ministarstva, i to za
vrijednost preko 50.000,00 KM.
Za vrijednost pogodbe ispod 50.000,00 KM saglasnost daje nadležno ministarstvo
finansija.
Ukoliko Vlada Federacije, odnosno vlada kantona odbije davanje saglasnosti
iz stava 2. ovog člana, naručilac obavezno ponavlja postupak javnog nadmetanja.
Član 17.
Izuzetno, obveznici iz člana 1. st. 4. i 5. ove uredbe, donose akt kojim
se u skladu sa odredbama ove uredbe utvrđuju uslovi i kriteriji za davanje
saglasnosti iz čl. 9., 10., 11., 12., 13., 14. i 15. ove uredbe za provođenje
javne nabavke po posebnim metodama, koje će obveznici davati interno.
Saglasnost na akt iz stava 1. ovog člana daje nadležno resorno ministarstvo.
Obveznicima iz člana 1. st. 1. i 2. ove uredbe koji su organizovani na
federalnom nivou, a finansiraju se iz javnih sredstava na kantonalnom
nivou, saglasnost za javne nabavke po posebnim metodama daje nadležno
resorno ministarstvo, u zavisnosti od djelokruga rada ministarstva.
V – JAVNO NADMETANJE ZA NABAVKU ROBA,
VRŠENJU USLUGA I IZVOĐENJE RADOVA
Član 18.
Naručilac provodi proceduru javnog nadmetanja između najmanje tri prispjele
prihvatljive ponude različitih ponudilaca.
U javnom nadmetanju mogu sudjelovati domaći i strani ponudioci.
Ponude se podnose na jednom od službenih jezika u Federaciji, a za strane
ponuditelje na engleskom jeziku, sa obaveznim prijevodom na jedan od službenih
jezika u Federaciji.
Vrijednost ponude se izražava u konvertibilnim markama (KM).
Član 19.
Naručilac je dužan radi sprovođenja javnog nadmetanja poduzeti slijedeće
radnje:
1) objaviti javni poziv o javnom nadmetanju
za nabavku roba, vršenju usluga ili ustupanju radova na slijedeći način
i to:
-obvezno u ''Službenim novinama Federacije BiH'', izuzev obveznika iz
člana 1. st. 4. i 5. ove uredbe;
-u jednom od dnevnih ili sedmičnih listova u Federaciji, odnosno u novinama
koje izlaze van područja Bosne i Hercegovine, ukoliko se raspisuje međunarodno
javno nadmetanje;
2) pripremiti odgovarajuću tendersku dokumentaciju za javno nadmetanje
sa preciznim uslovima nadmetanja i potrebnim uputstvom;
3) propisati primjeren rok koji će učesnicima u javnom nadmetanju omogućiti
pribavljanje propisane dokumentacije i podnošenja ponuda;
4) utvrditi mjesto, rok i vrijeme prijave i predaje ponuda;
5) utvrditi mjesto, rok i vrijeme otvaranja ponuda;
6) imenovati komisiju za prihvaćanje, otvaranje i vrednovanje ponuda (u
daljem tekstu: Povjerenstvo), te utvrditi aktivnosti i nadležnosti komisije
u postupku javnog nadmetanja;
7) obavijestiti preporučenom poštom, ili telefaksom ili e-mail porukom
o izboru najpovoljnije ponude i ponudioca i
8) zaključiti ugovor s izabranim ponudiocem bez pregovaranja sa ostalim
učesnicima javnog nadmetanja.
Član 20.
Obaveza učesnika javnog nadmetanja je da svoje ponude podnose u roku,
vremenu i u mjestu utvrđenom u javnom pozivu, te da se pri izradi ponude
obavezno pridržavaju propisanih uslova nadmetanja.
Rok za dostavu ponuda računa se od dana objavljivanja oglasa.
Član 21.
Naručilac ponudiocima stavlja na raspolaganje odgovarajuću tendersku dokumentaciju,
zajedno s utvrđenim uslovima nadmetanja objavljenim u javnom pozivu.
Tenderska dokumentacija treba biti jasna i razumljiva.
Član 22.
Dokumentacija iz člana 21. ove uredbe sadrži:
1) detaljno određenje predmeta javnog nadmetanja
po vrsti, kvalitetu i količini;
2) tehničke podatke i tehničke specifikacije, kvalitativne karakteristike
predmeta javnog nadmetanja, bez isticanja naziva proizvođača ili kataloških
brojeva određenog ponudioca, te drugih oznaka koje preferiraju određenog
ponudioca;
3) upute koje se odnose na traženu ponudu precizirajući koje dokaze i
dokumentaciju ponudilac treba podnijeti u cilju dokazivanja sposobnosti
ponudioca; te podatke o obliku, vsti i tipu ugovora koji će se zaključiti
sa najpovoljnijim ponudiocem;
4) kriterije određivanja najpovoljnije ponude;
5) mjesto i vrijeme otvaranja ponuda;
6) rok dostave i rok valjanosti ponude;
7) naziv i adresa naručioca, ime i prezime predstavnika naručioca ovlašćenog
za kontakt osobu sa ponudiocima;
8) specifikacija i način izračuna cijene, ponude i uslova za obradu traženih
roba, usluga ili radova;
9) valutu u kojoj se ponude dostavljaju, te naziv institucije nadležne
za primjenu kursne liste na osnovu koje će se vršiti konverzija cijene
ponuda izražene u stranoj valuti;
10)izjava naručioca o osiguranju novčanih sredstava za nabavku robe, vršenje
usluga i izvođenje radova ukoliko se naručioc finansira iz javnih prihoda;
11)prijedlog ugovora ili opće uslove ugovora;
12)ostale bitne uslove u vezi s predmetom nadmetanja.
Član 23.
Dokumentacija iz člana 22. stav 1. ove uredbe ne smije sadržavati podatke
koji predstavljaju poslovnu, službenu ili bilo koju drugu tajnu.
Naručilac je dužan objaviti identične kriterije za izbor najpovoljnije
ponude u javnom pozivu i dokumentaciji za nadmetanje.
Ako naručilac podijeli predmet nabavke na grupe ili dijelove, tada dokumentacija
iz člana 21. ove uredbe obavezno sadrži sve grupe ili dijelove, ako je
oglasom dopušten takav način nuđenja.
Grupa ili dio predmeta nabavke može biti podijeljena na osnovu određenih
ekonomskih ili tehničkih kriterija koje utvrdi naručilac.
Član 24.
Ponudilac može u slučaju potrebe zatražiti dodatnu dokumentaciju od naručioca,
a naručilac je dužan odgovoriti na zahtjev u razumnom roku, ali prije
roka za dostavu ponude.
Ukoliko naručilac, na svoju inicijativu ili na zahtjev jednog ili više
ponudioca, u otvorenom roku za prikupljanje ponuda izvrši ispravku odgovarajuće
tenderske dokumentacije dužan je tu ispravljenu dokumentaciju dostaviti
odmah svim podnosiocima koji su preuzeli dokumentaciju iz člana 22. ove
uredbe.
Ispravka javnog poziva za nadmetanje mora biti objavljena na isti način
kao i poziv za nadmetanje.
PODNOŠENJE PONUDA
Član 25.
Ponudilac ponudu dostavlja lično, preporučenom poštom, koja treba biti
propisno ovjerena od ovlaštenog lica. Ponuda mora biti u skladu sa tenderskom
dokumentacijom i uslovima iz javnog poziva. Nikakve naknadne promjene
u ponudi ponudioca nisu dopuštene.
Naručilac je dužan izdati pismenu potvrdu ponudioca koji osobno donese
ponudu. Potvrda sadrži naznaku o datumu i času prijema ponude.
Ponudilac može dostaviti samo jednu ponudu na javni poziv za određeno
nadmetanje, bez davanja alternativnih opcija. Alternativna ponuda je dozvoljena,
uz uslov da se dostavi odvojeno od osnovne ponude i da javni poziv sadrži
mogućnost predaje alternativne ponude.
Ponudilac koji samostalno podnosi ponudu ne može istovremeno učestvovati
u zajedničkoj ponudi. U javnom pozivu se obavezno naznačava mogućnost
predaje zajedničke ponude i da se naznači koja je ponuda osnovna.
Zajednička ponuda je ponuda dva ili više ponudioca koja obavezno sadrži
pravni akt o zajedničkoj ponudi, u kojoj se obavezno precizira koji je
ponudilac nosilac zajedničke ponude. Ponudioci iz zajedničke ponude su
obavezni dokazati zajedničku sposobnost za dostavljenu ponudu i pojedinačnu
sposobnost za svoj dio ponude.
Član 26.
Sve ponude naručilac čuva neotvorene do vremena utvrđenog za otvaranje
ponuda. Samo Komisija ima pravo da vrši otvaranje ponuda.
Ponude dostavljene nakon isteka roka određenog za podnošenje ponuda, ne
otvaraju se niti se razmatraju, nego se vraćaju ponudiocu.
VI – OTVARANJE I PRIHVATANJE PONUDA
Član 27.
Naručilac imenuje Komisiju koja se sastoji od najmanje tri člana.
Članovi Komisije imenuju se iz reda eksperata za pojedine
oblasti zavisno od vrste ponude. Po potrebi članovi Komisije se mogu imenovati
od predstavnika drugih organa, organizacija i institucija, privrednih
društava ili inostranih eksperata za pojedine oblasti, u zavisnosti od
vrste i vrijednosti ponude koja je predmet javnog nadmetanja.
Izutzetno, postupak nabavke robe i usluga iz člana 5. stav 1. ove uredbe
provodi Komisija koja se sastoji od pet članova, i to po jedan predstavnik
Federalnog ministarstva, Federalnog ministarstva pravde, Federalnog ministarstva
trgovine, Službe i Stručne službe Vlade Federacije Bosne i Hercegovine.
Član Komisije u privrednom društvu ne može biti direktor
i njegov zamjenik niti predsjednik ili član upravnog – nadzornog odbora
naručioca.
U organu uprave, pravnim licima sa većinskim državnim kapitalom, i drugim
organima, ustanovama i institucijama iz člana 1. ove uredbe član Komisije
ne može biti rukovodioc organa uprave ili njegov zamjenik, direktor, predsjednik
niti član upravnog – nadzornog odbora naručioca.
Član 28.
Komisija pristupa otvaranju ponuda u mjestu i u vremenu utvrđenom u dokumentaciji
naručioca, ili u obavijesti upućenoj svim ponuditeljiocima.
Ponudioci i njihovi ovlašteni zastupnici imaju pravo prisustva na otvaranju
ponuda.
Član 29.
Komisija prije početka otvaranja ponuda pregleda sve prispjele ponude
i utvrđuje da li su koverte sa ponudama zapečaćene i neotvorene, te da
li su prispjele u propisanom roku.
Komisija svaku zapečaćenu kovertu sa ponudom numeriše rednim brojem prema
hronološkom redu prispijeća ponuda, nakon čega pristupa njihovom otvaranju
po redoslijedu utvrđenom na koverti.
Komisija rednim brojem obilježava pojedinačne dokumente od prvog do posljednjeg
u okviru prispjele dokumentacije, ukoliko to nije učinio ponudilac i u
zapisnik unosi njihov broj.
Član 30.
Komisija prilikom otvaranja ponuda ne razmatra niti vrši uvid u sadržaj
dokumenta ponude, a prisutnim ponudiocima i učesnicima u postupku otvaranja
ponuda može saopštiti na njihovo traženje, samo podatke o nazivu firme
i njenom sjedištu te ponuđene cijene ponudioca čija je ponuda otvorena.
Član 31.
Komisija nakon otvaranja ponude i pojedinačnog numerisanja dokumenata
iz ponude vrši provjeru da li ponuda ispunjava formalno pravne uslove,
nakon čega ponude razvrstava u dva posebna omota i to:
1) omot sa ponudama koje su formalno ispravne
i
2) omot sa ponudama koje nisu formalno ispravne.
Nakon završenog postupka Komisija sačinjava
zapisnik u koji unosi sve bitne elemente propisane ovom uredbom.
Zapisnik iz stava 2. ovog člana sadrži: mjesto i vrijeme otvaranja ponuda,
ime i prezime članova predstavnika ponudioca, broj primljenih ponuda,
pročitane cijene, primjedbe ponudioca, ime i prezime članova Komisije,
te podatke o nazivu firmi čije ponude ne zadovoljavaju uslove javnog nadmetanja
sa obrazloženjem zbog čega su te ponude neispravne i nepotpune.
VII – PROCJENA I PRIHVATANJE PONUDA
I ZAKLJUČIVANJE UGOVORA
a)Procjena ponuda
Član 32.
Komisija pristupa procjeni ponuda ako je zapisnikom iz člana 31. stav
2. ove uredbe utvrđeno da su podnesene najmanje tri ponude koje ispunjavaju
uslove i zahtjeve javnog nadmetanja, odnosno da su ponudioci dokazali
svoj pravni status, poslovni kapacitet, tehničke i kadrovske kvalifikacije.
U suprotnom, Komisija ne pristupa otvaranju niti procjeni ponuda i o tome
izvještava naručioca.
Nadmetanje se poništava odlukom naručioca ako nisu pristigle najmanje
tri prihvatljive ponude, odnosno ako postoji potreba bitne izmjene dokumentacije
za nadmetanje, pod uslovom da nije istekao rok za podnošenje ponuda.
Naručilac je dužan obavijestiti ponudioce o ishodu javnog nadmetanja na
jedan od slijedećih načina: preporučenim pismom, telefaksom ili e-mail
porukom.
Naručilac je dužan učesnicima neuspjelog javnog nadmetanja vratiti ponudu
sa predatom dokumentacijom.
Član 33.
Nakon prvog neuspjelog poziva za javno nadmetanje, naručilac može ponoviti
javno nadmetanje. Učesnici neuspjelog javnog nadmetanja mogu obnoviti
svoje učešće u ponovljenom javnom nadmetanju.
Član 34.
Komisija prilikom razmatranja ponuda, može zatražiti dopunsko objašnjenje
određenih elemenata ponude od prijavljenog ponudioca.
Objašnjenje iz stava 1. ovog člana ne smije uticati na predloženu ponudu
u smislu ostvarenja prednosti u odnosu na ostale ponudioce.
Ukoliko postoje evidentne računske greške u ponudi, naručilac može ispraviti
iznos naveden u ponudi na način da se uvijek daje prednost iznosu koji
je izražen slovima, odnosno jediničnoj cijeni u odnosu na ukupnu cijenu.
Otkrivanje računske greške obavezuje naručioca da u određenom roku pribavi
od ponudioca pismenu saglasnost o prihvatanju ispravke računske greške.
Član 35.
Komisija će vršiti procjenu u skladu sa uslovima javnog nadmetanja propisanim
ovom uredbom i uslovima utvrđenim u odgovarajućoj dokumentaciji iz čl.
21. i 22. ove uredbe i u skladu sa javnim pozivom.
Komisija će internim aktom utvrditi, postupak procjene, procedure i bliža
uputstva načina vrednovanja-bodovanja kriterija utvrđenih u dokumentaciji
iz čl. 21. i 22. ove uredbe i javnim pozivom u kojem naručilac obavezno
navodi kriterije po redoslijedu njihove važnosti, utvrđuje njihovu vrijednost,
te način izračunavanja vrijednosti na način kako su opisani u dokumentaciji
i javnom pozivu.
Federalno ministarstvo može u postupku rješavanja po žalbi u slučaju značajnog
neslaganja kriterija koji su utvrđeni u internom aktu Komisije iz stava
2. ovog člana, sa predmetom nabavke opisanim u javnom pozivu, odnosno
u slučaju očitog stavljanja u neravnopravan položaj određenih ponudioca
putem utvrđivanja kriterija, poništiti postupak odabira najpovoljnijeg
ponudioca.
Član 36.
Pravo učešća na javnom nadmetanju ne može ostvariti slijedeći ponudilac
i to:
1) koji je neuspješan u izvršavanju bilo
kojeg ugovora sklopljenog po izboru za najuspješnijeg ponudioca na javnom
nadmetanju u protekle tri godine u odnosu na dan objavljivanja navedenog
javnog poziva;
2) koji je u postupku stečaja i likvidacije ili je objavljeno okončanje
postupka stečaja i likvidacije;
3) protiv koga se vodi postupak zbog neplaćanja oabveza po osnovu javnih
prihoda;
4) odgovorno lice u fizičkom i pravnom licu koje je pravomoćnom presudom
osuđena na bilo koje kazneno djelo iz osnova zloupotrebe propisa;
5) odgovorno lice u pravnom i fizičkom licu koje je kažnjavano za privredni
prijestup, zloupotrebu potpisanih ugovora radi nezakonitog sticanja dobiti;
6) odgovorna lica ponudioca koje su sa odgovornim licem naručioca, njegovim
pravnim savjetnikom ili nekim od njegovih drugih odgovornih lica u krvnoj
vezi do drugog koljena, ili su vezana usvajanjem i starateljstvom;
7) fizička lica koja su u posljednje tri godine radila kao zaposlena lica
na odgovornim poslovima kod naručioca.
Naručilac će isključiti ponudioce koji ne
mogu osigurati dokaze da ne spadaju u kategoriju nesposobnih ponudioca
po bilo kojoj tački stava 1. ovog člana.
Član 37.
Komisija će komparativnom analizom svih ponuda međusobno i ocjenom svake
ponude po svakom zadanom elementu u skladu sa utvrđenim kriterijima, utvrđujući
ukupan broj bodova odrediti najpovoljniju ponudu kao i sukcesivno utvrditi
redoslijed ostalih ponuda u zavisnosti od ispunjenih uslova iz javnog
poziva o javnom nadmetanju, propisanih kriterija i utvrđenog broja bodova.
Ako su u ponudi navedene neuobičajeno niske cijene, naručilac je dužan
u pismenom obliku zahtijevati podrobno obrazloženje od ponudioca i utvrditi
primjeren rok za dobivanje odgovora.
Pri određivanju najpovoljnije ponude, između ponudioca koji su ostvarili
jednak broj bodova u sistemu ukupnog vrednovanja po kriterijima određivanja
najpovoljnije ponude, prednost se daje domaćem proizvođaču robe, davaocu
usluge ili izvođaču radova, i u slučaju kada je cijena robe, usluga ili
radova do 10% veća od najviše ponuđene cijene drugih ponudilaca.
Pravna lica iz člana 1. ove uredbe dužne su izdvojiti pojedinačne lotove
pri sprovođenju javnog nadmetanja za robe domaćih proizvođača.
Ukoliko izabrani ponudilac ne prihvaća izbor, odnosno odustane od izbora,
naručilac poništava raspisani javni oglas i obavezan je uz poništenje
istovremeno objaviti novi javni oglas.
Član 38.
Nakon postupka otvaranja ponuda Komisija sačinjava zapisnik o izvršenom
postupku koji sadrži sve bitne elemente u skladu sa ovom uredbom.
Zapisnik iz stava 1. ovog člana sadrži podatke o ponudama koje su bile
predmet analize, odnosno analitički prikaz traženih i datih dokaza koji
se odnose na sposobnost ponudioca, obrazloženje o razlozima odabira najpovoljnije
ponude, kriterije za utvrđivanje najpovoljnije ponude, kao i listu najpovoljnijih
ponudioca sastavljenu prema broju ostvarenih bodova nakon postupka vrednovanja.
Sadržaj procijenjenih ponuda i utvrđeni redoslijed ostalih ponuda iz stava
1. ovog člana predstavlja podatke povjerljive prirode koje Komisija ne
smije davati na raspolaganje trećim licima, osim na zahtjev nadležnog
organa za rješavanje po žalbama u skladu sa ovom uredbom.
Postupak procjene i utvrđeni redoslijed ponuda je dokument povjerljive
prirode do momenta odabira najpovoljnije ponude. Izuzetno, naručilac može
dati zapisnik na uvid ponudiocima, na njihov zahtjev nakon prijema odluke
o izboru najpovoljnijeg ponudioca, a do isteka roka za ulaganje žalbe.
b) Prihvatanje ponude
Član 39.
Naručilac u roku od 24 sata po izvršenom izboru, donosi odluku o odabiru
(neodabiru) te pismeno obavještava ponudioca preporučenom poštom, putem
telefaksa ili e-mail porukom o njegovom izboru za najpovoljnijeg ponudioca.
U narednih 24 sata naručilac je dužan na isti način obavijestiti i ostale
ponudioce o izboru najpovoljnije ponude.
U slučaju da Komisija ni jednu ponudu nije prihvatila kao najpovoljniju,
o tome će naručilac pismeno, telefaksom ili e-maijl porukom obavijestiti
sve ponudioce u roku utvrđenom u st. 1. i 2. ovog člana.
Odluka iz stava 1. ovog člana sadrži broj i datum donošenja odluke, podatke
o javnom nadmetanju, razloge odabira ili neodabira, uputu o pravnom lijeku,
potpis i ovjeru.
c) Ugovor o nabavci
Naručilac obavezno zaključuje pismeni ugovor s izabranim ponudiocem čija
je ponuda vrednovana kao najpovoljnija. Ugovor se sačinjava u skladu sa
ponudom.
U slučaju vođenja žalbenog postupka, ugovor se zaključuje nakon njegovog
okončanja i dostavljanja drugostepenog rješenja žalitelju.
VIII – NADZOR NAD PRIMJENOM UREDBE
Član 40.
Nadzor nad primjenom ove uredbe obavlja Federalno ministarstvo i nadležna
resorna ministarstva.
Nadzor obuhvaća vođenje postupka rješavanja po žalbi ponudioca i donošenje
rješenja o poništavanju javnog oglasa po službenoj dužnosti u slučaju
ozbiljnije povrede postupka provođenja javnog nadmetanja i primjene odredbi
ove uredbe.
Federalno ministarstvo daje mišljenja i upute u cilju pravilne primjene
ove uredbe.
Međunarodni monetarni fond može po zahtjevu ponudioca u žalbenom postupku
ili po službenoj dužnosti, odnosno u toku vršenja nadzora nad primjenom
ove uredbe precizirati utvrđenu vrijednost i način izračunavanja vrijednosti
kriterija u cilju izjednačavanja položaja učesnika u javnom nadmetanju.
Član 41.
U okviru vršenja nadzora i pružanja stručne pomoći Federalno ministarstvo
i nadležna resorna ministarstva obavljaju slijedeće radnje:
1) daju upute naručiocima za provođenje postupka
nabavk roba, vršenju usluga i ustupanja radova u skladu sa ovom uredbom;
2) daju saglasnosti i donose rješenja u žalbenom postupku ponudioca.
IX – ZAŠTITA PRAVA PONUDIOCA
Član 42.
Ponudilac koji je učestvovao u postupku nadmetanja može, radi zaštite
svojih prava, u roku od osam dana od prijema pismene obavijesti (odluke)
o izboru najpovoljnijeg ponudioca, odnosno o njegovom neizboru izjaviti
žalbu Federalnom ministarstvu na nepravilnosti u postupku izbora najpovoljnijeg
ponudioca i najpovoljnije ponude.
Ponudilac koji je učestvovao u postupku nadmetanja kojeg je proveo subjekat
iz člana 1. st. 4. i 5. ove uredbe može radi zaštite svojih prava u roku
od osam dana od dana prijema pismene obavijesti (odluke) o izboru najpovoljnijeg
ponudioca izjaviti žalbu nadležnom resornom ministarstvu.
Žalba se podnosi neposredno naručiocu.
Žalba izjavljena u roku iz stava 1. ovog člana, zaustavlja zaključivanje
ugovora o nabavci.
Na postupak o žalbi u smislu ove uredbe primjenjuju se odredbe Zakona
o upravnom postupku (''Službene novine Federacije BiH'', br. 2/98 i 48/99).
Član 43.
Nedopuštena, nepravovremena ili od neovlaštenog lica, izjavljena žalba
odbacuje se rješenjem.
Ako naručilac nije odbacio žalbu, niti promijenio odluku o izboru koja
je žalbom pobija, dužan je žalbu sa kompletnim spisom predmeta bez odlaganja
uputiti Federalnom ministarstvu ili nadležnom resornom ministarstvu na
rješavanje, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema žalbe.
Žalba se, zajedno sa spisom predmeta dostavlja Federalnom ministarstvu
ili nadležnom resornom ministarstvu, uz obaveznu naznaku naručioca da
je žalba dopuštena, pravovremena i izjavljena od ovlaštenog lica.
Spis iz st. 2. i 3. ovog člana obavezno sadrži:
1) kopiju obavijesti o odabranom najpovoljnijem
ponudiocu;
2) dokaz o datumu prijema obavijesti o odabranom najpovoljnijem ponudiocu
i
3) kopiju žalbe dostavljene prvostepenom organu, naručiocu, zajedno sa
eventualno primljenim rješenjem kojim se žalba odbacuje.
Krajnji rok za donošenje drugostepenog rješenja
je 30 dana od dana predaje žalbe drugostepenom organu.
Član 44.
Na zahtjev Federalnom ministarstva ili nadležnog resornog ministarstva
naručilac je dužan odmah dostaviti i omogućiti uvid u cjelokupnu dokumentaciju
od nadmetanju kako bi se proveo žalbeni postupak.
Član 45.
Protiv rješenja Federalnog ministarstva ili nadležnog resornog ministarstva
donesenog po žalbi može se pokrenuti upravni spor kod nadležnog suda.
Član 46.
Ukoliko se postupak nabavke roba, usluga i ustupanja radova provodi u
Federalnom ministarstvu, ponudilac može radi zaštite svojih prava uložiti
žalbu izravno Federalnom ministarstvu u roku od osam dana od dana prijema
obavijesti-odluke o izboru najpovoljnijeg ponudioca.
Ako naručilac nije odbacio žalbu, niti promijenio odluku o izboru koja
se žalbom pobija, dužan je žalbu s kompletnim spisom predmeta, bez odlaganja
uputiti Komisiji za žalbe u postupku nabavke roba, usluga i ustupanja
radova
Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, koje imenuje Vlada Federacije, a
najkasnije u roku od osam dana od dana prijema žalbe.
Žalba uložena u roku iz stava 1. ovog člana zaustavlja zaključivanje ugovora.
Protiv rješenja Komisije iz stava 2. ovog člana donesenog po žalbi može
se pokrenuti upravni spor kod nadležnog suda.
X – KAZNENE ODREDBE
Član 47.
Novčanom kaznom od 5.000,00 KM do 10.000,00 KM kaznit će se za prekršaj
pravno lice iz člana 1. st. 4. i 5. ove uredbe ako:
1) ne provede postupak javnog nadmetanja u skladu sa članom 4. ove uredbe;
2) ako postupi suprotno odredbi člana 4. stav 3. ove uredbe;
3) ako postupi suprotno odredbi člana 17. ove uredbe.
Novčanom kaznom od 300,00 KM do 2.000,00
KM kaznit će se za prekršaj iz stava 1. ovog člana i odgovorno lice u
pravnom licu.
Novčanom kaznom od 300,00 KM do 2.000,00 KM kaznit će se za prekršaj iz
stava 1. ovog člana, odgovorno lice u organu vlasti iz člana 1. st. 1.
i 2. ove uredbe.
Član 48.
Novčanom kaznom od 200,00 KM do 2.000,00 KM kaznit će se za prekršaj odgovorno
lice u organu vlasti, odnosno pravnom licu, ako:
1) ne provede postupak javnog nadmetanja u skladu sa članom 4. ove uredbe;
2) provede ograničeno nadmetanje metodom nadmetanja po pozivu, čl. 10.,
11., 12., 13. i 14. ove uredbe bez dobivene saglasnosti nadležnog ministarstva
finansija;
3) obavi nadmetanje po pozivu za ulaganje suprotno članu 11. ove uredbe;
4) postupi suprotno članu 16. stav 4. ove uredbe;
5) ne objavi javni oglas u skladu sa članom 18. ove uredbe;
6) ne stavi na raspolaganje ponudiocima odgovarajuću tendersku dokumentaciju
iz člana 21. ove uredbe;
7) ne izda potvrdu ponudiocu o prijemu ponude u skladu sa članom 25. stav
2 ove uredbe;
8) otvori, odnosno prihvati ponudu bez ovlaštene komisije za otvaranje
i prihvaćanje ponuda iz člana 27. stav 1. ove uredbe;
9) pristupi procjeni ponuda i ako nisu podnesene najmanje tri ponude,
(član 32. st. 1. i 2. ove uredbe);
10)učesnicima neuspjelog javnog nadmetanja ne vrati ponudu sa
dokumentacijom, (član 32. stav 5. ove uredbe);
11)u javnom nadmetanju sudjeluju subjekti koji su ovom uredbom isključeni
iz javnog nadmetanja, (član 36. ove uredbe);
12)ne obavijesti ponudioce ukoliko nije odobrena ni jedna ponuda kao
prihvatljiva za naručioca (član 39. stav 3. ove uredbe);
13)ako zaključi ugovor prije okončanja žalbenog postupka (član 39.
stav 6. ove uredbe);
14)ako ne postupi po uputama drugostepenog organa, (član 40. stav
1. i član 41. ove uredbe.);
15)ako žalbu zajedno sa spisom u propisanom roku ne dostavi
drugostepenom organu;
16)ukoliko Federalnom ministarstvu ili nadležnom resornom ministarstvu
ne
dostavi i ne omogući uvid u cjelokupnu dokumentaciju nadmetanja
u skladu sa članom 44. ove uredbe.
IX – PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 49.
Nabavke započete prije stupanja na snagu ove uredbe, okončat će se u skladu
sa propisima iz člana 50. ove uredbe koji su bili na snazi do dana stupanja
na snagu ove uredbe.
Član 50.
Danom stupanja na snagu ove uredbe, prestaje da važi Uredba o postupku
nabavke roba, uslugama i ustupanju radova (''Službene novine Federacije
BiH'', br. 31/98, 49/02, 67/02 i 6/03).
Pravna lica iz člana 1. st. 4. i 5. ove uredbe, obavezna su da u roku
od 30 dana od dana stupanja na snagu ove uredbe donesu opći akt iz člana
17. stav 1. ove uredbe.
Član 51.
Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u ''Službenim
novinama Federacije BiH''.
V broj 395/03
17. jila 203. godine
Sarajevo
Premijer
dr. Ahmet Hadžipašić, s.r.
|